News and Announcements forum

Climsoft Project Coordinator / Coordination du Projet Climsoft

Climsoft Project Coordinator / Coordination du Projet Climsoft

by Marcellin HABIMANA -
Number of replies: 0

Dear Colleagues and Climsoft community

I am pleased to inform you that I have been given an important role of coordinating the climsoft project, this project is funded by UK Met Office, under the direct supervision of the Representative of the World Meteorological Organization Eastern and Southern Africa(WMO ESA) based in Nairobi,Kenya.

Among my responsabilities, includes the development and implementation of the Climsoft Help desk to receive and respond to users enquiries on climsoft and be the interface between the developers and users of Climsoft software. Don’t hesitate to contact me for any issue or suggestions related to Climsoft.

I expect your maximum collaboration towards the improvement and the use of Climsoft as Climate Data Management System (CDMS) in our respective National Meteorological and Hydrometeorological Services(NMHSs).

Kind Regards,      /

Très cher(es) Collègues et membre de la communauté Climsoft,

 J'ai le vif plaisir de vous annoncer que j'ai reçu un rôle très important de coordonner le projet Climsoft, ce projet est financée par UK Met Office, sous la supervision direct du Représentant sous régionale de  l’Afrique de  l’Est et Australe  de l’Organisation Météorologique Mondiale basée à Nairobi, Kenya.

Parmi mes attributions figure le développement et la mise en place d’un bureau d’aide de Climsoft (Climsoft Help desk) pour recevoir et répondre aux questions des utilisateurs et assurer l’interface entre les développeurs et les utilisateurs du logiciel climsoft.

N’hésiter pas donc à me contacter pour toutes questions ou suggestions au sujet du logiciel climsoft.

Je compte sur votre franche collaboration pour l’amélioration et l’utilisation du logiciel climsoft  pour la bonne gestion et le traitement des données climatiques dans nos services météorologiques et hydrométéorologiques (NMHSs).

 Cordialement 

Mr. Marcellin HABIMANA | Climsoft Project Coordinator |E-mail: nhmarcellino@yahoo.fr | Skype: mhabimana |Tel:+250788740275 / +245716980451 Nairobi,KENYA.